Vegan Μαγιονέζα #2

22 Jan

Αυτή είναι η αγαπημένη μου μαγιονέζα! Είναι πεντανόστιμη, θρεπτική και πολύ χορταστική. Η γεύση της είναι πιο πλούσια από τις συμβατικές μαγιονέζες χωρίς να είναι εξίσου λιπαρή. Η συνταγή αυτή είναι βασισμένη στη μαγιονέζα από το πολυαγαπημένο  και πολυλατρεμένο βιβλίο The Ultimate Uncheese Cookbook της Jo Stepaniak . Για μένα, είναι η καλύτερη μαγιονέζα ever, ή μάλλον για να το θέσω καλύτερα, η μαγιονέζα έτσι θα έπρεπε να είναι.

2 κούπες άσπρα φασόλια (βρασμένα)

50 ml λάδι

2 κ.σ. λεμόνι

1 κ.σ. ξύδι

½ κ.γ. αλάτι

½ κ.γ. μουστάρδα

λίγο νερό

→ χτυπάμε όλα τα υλικά σε επεξεργαστή τροφίμων. Θα χρειαστεί να χτυπήσουμε αρκετή ώρα μέχρι τα φασόλια να γίνουν εντελώς κρέμα. Η κρέμα αυτή θα πρέπει να αφρατέψει αρκετά με το λάδι και το χτύπημα. Δοκιμάζουμε και ρυθμίζουμε το ξύδι-αλάτι κλπ και προσθέτουμε ελάχιστο νερό για να γίνει πιο κρεμώδης-αν χρειαστεί.

Σε περίπτωση που δεν τη φάμε όλη αμέσως σε σάντουιτς, μπέργκερς κλπ, τη βάζουμε σε βάζο και τη φυλάμε στο ψυγείο για μερικές μέρες.

27 Responses to “Vegan Μαγιονέζα #2”

  1. Dimitra 1 23 January at 19:54 #

    από τις πολύ αγαπημένες μου συνταγές! τέλεια!

  2. keti mi 1 23 February at 15:26 #

    Πάρα πολύ πετυχημένη. Σαν αληθινή μαγιονέζα!
    (Mετά απ´ αυτό το σάιτ είμαι πολυ κοντα στο να γίνω βίγκαν) 🙂

    • 365vegandays 1 23 February at 18:08 #

      Super!!!!! :mrgreen:

      • keti mi 1 23 February at 22:31 #

        να σε ρωτήσω κάτι έμπειρη βίγκαν;

        τα προϊόντα σόγιας είναι τελικα υγιεινά;

  3. 365vegandays 1 24 February at 00:20 #

    Κοίτα, αυτή είναι μια μεγάλη κουβέντα αφενός και εγώ δεν είμαι και διατροφολόγος, οπότε θα σου πω απλά τη γνώμη μου. Τα πάντα με μέτρο. Από τη μία, η σόγια έχει μεταλλαχτεί γενετικά και δεν μπορείς να είσαι σίγουρη ότι αυτή που καταναλώνεις δεν είναι γενετικά μεταλλαγμένη, εκτός αν ξέρεις την προέλευσή της ή ότι είναι βιολογική. Το άλλο κακό είναι ότι τα περισσότερα προϊόντα σόγιας που κυκλοφορούν είναι αρκετά επεξεργασμένα, άρα όχι και ό,τι πιο υγιεινό. Από την άλλη, η σόγια (ο καρπός) είναι πολύ θρεπτική, έχει πρωτεΐνη μεγάλης βιολογικής αξίας και πάρα πολλές χρήσεις, και γι’ αυτό άλλωστε καταναλώνεται από αρχαιοτάτων χρόνων στην Ασία. Το καλύτερο είναι να προμηθευτείς φασόλια σόγιας μη μεταλλαγμένα και να φτιάχνεις τα δικά σου προϊόντα, πχ γάλα, τόφου κλπ.
    Συζητήσεις για την σόγια έχουν γίνει και στο veganforum.gr, ρίξε μια ματιά (εδώ κι εδώ).

    • Φίλιππος 0 28 January at 13:58 #

      Ξέρει κανείς πόσες μέρες περίπου μπορείς να την φυλάξεις στο ψυγείο ?

      • 365vegandays 0 28 January at 14:09 #

        Περίπου 7 μέρες. (στο δικό μου ψυγείο περίπου μία 😛 )

        • Φίλιππος 0 29 January at 22:52 #

          Ευχαριστώ !

  4. Εύη 0 7 April at 20:05 #

    wow!!!! τέλεια! Θέλω να τη δοκιμάσω οπωσδήποτε! Λέτε να μπορούσα να αντικαταστήσω τα άσπρα φασόλια με μαυρομάτικα?

    • 365vegandays 0 8 April at 08:36 #

      Φαντάζομαι πως ναι, εγώ την έχω δοκιμάζει με φασόλια kidney και βγήκε εξίσου καλή (αν και ήταν ροζ 🙂 ).Καλή επιτυχία!

      • Εύη 0 8 April at 10:40 #

        βραζω τα φασολια τωρα θα σας ενημερώσω για το αποτελεσμα! 🙂

      • Εύη 0 8 April at 12:39 #

        καλα παιδια, δεν υπαρχει!!!!!!!! πεντανοστιμη!!! ευχαριστω πολυ για τη συνταγη! ❤

  5. Stella 0 2 September at 14:02 #

    Είμαι βίγκαν εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου και έχω πάθος με τη μαγειρική… Έχω δοκιμάσει άπειρες βίγκαν παραλλαγές διάφορων φαγητών και μπορώ να πω ότι έχω μια κάποια εμπειρία. Στην περίπτωση αυτή όμως το ένστικτό μου με ξεγέλασε: Για να πω την αμαρτία μου περίμενα αυτή η μαγιονέζα να γίνει από κακή έως αποδεκτή- ο μόνος λόγος που τη δοκίμασα είναι ότι δοκιμάζω οτιδήποτε γίνεται από όσπρια, καθώς δεν τρώω σόγια και πρέπει με κάποιον άλλο τρόπο να πάρω τις πρωτεΐνες μου (επίσης η τελευταία φωτό με τη μαγιονέζα έτσι κρεμώδη μέσα στο βάζο ήταν ύποπτα ενθαρρυντική).
    Τελικά, όπως είπα παραπάνω, το ένστικτό μου με ξεγέλασε. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!!! Δεν έχω ξαναδοκιμάσει τίποτα που να μοιάζει τόσο στην αγοραστή μαγιονέζα με αυγό, ούτε καν τη σπιτική μαγιονέζα με αυγό που έκανε η μαμά μου! Η υφή διαφέρει πραγματικά ελάχιστα και η μυρωδιά και η γεύση είναι ίδιες. Και επίσης πολύ σημαντικό το ότι έχει απλά υλικά, γιατί τις περισσότερες φορές παίρνω βίγκαν συνταγές από ξένα σάιτ και έχουν υλικά που δε μπορώ να βρω πουθενά εδώ στη μικρή μας Θεσσαλονίκη.
    Ευχαριστώ πολύ και μπράβο σας!

    • 365vegandays 0 2 September at 14:21 #

      σουπερ Stella 🙂 Πολυ χαιρομαι που σου αρεσει!

      • Stella 0 10 September at 00:34 #

        Λοιπόν, την τελευταία εβδομάδα κάνω μαγιονέζα κάθε δύο μέρες! Μήπως θα μπορούσα να μοιραστώ τη συνταγή αυτή και στο (πολύ) νέο μπλογκ μου; Λέγεται oikopotamos.com και θα έχει βιγκαν συνταγές, άρθρα με θέμα την υγεία και την οικολογία, εναλλακτική ιατρική και διάφορους τρόπους για να προστατεύουμε καθημερινά το περιβάλλον. Λέω “θα” γιατί ¨γεννήθηκε” μόλις πριν δυο μέρες και θα είναι έτοιμο σε καναδυό εβδομάδες υπολογίζω. Με credits σε εσάς ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ.
        ΕΕΕΕ;;; Μπορωωωωω;;;; 🙂 χιχι

        • 365vegandays 0 10 September at 07:53 #

          Φυσικα! 😀
          Kαι καλη επιτυχια με το νεο σου μπλογκ! Ακουγεται πολυ ενδιαφερον!

  6. ΣΕΛΗΝΗ 0 11 September at 15:05 #

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ!ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΛΟΚΣ ΣΑΣ!

  7. Δημητρα 1 19 October at 14:00 #

    Καταπληκτικηηηηη

  8. Kaki 1 14 November at 01:40 #

    Την δοκίμασα και την βρήκα αριστούργημα! Με μια μικρή διαφορά: πρόσθεσα και λίγη ζάχαρη (που περιέχεται και στην κανονική μαγιονέζα). Και επίσης λίγους κόκκους κρόκο Κωζάνης για το κίτρινο χρώμα. Μέχρι τώρα, έκανα μαγιονέζα με ταχίνι, λεμόνι, ξύδι λάδι και μουστάρδα, προσθέτοντας λίγο κουρκουμά και ελάχιστη γλυκειά πάπρικα, νομίζω όμως ότι αυτή είναι καλύτερη!

    • Project 365vegandays 1 14 November at 11:33 #

      Ακούγεται τέλεια, ευχαριστώ για το feedback:) Χαίρομαι που σου άρεσε!

    • Kaki 1 20 November at 15:58 #

      Σήμερα δοκίμασα την ίδια συνταγή με ρεβύθια και το αποτέλεσμα ήταν ακόμη καλύτερο! Προσθέτοντας μάλιστα και ελάχιστο κορν φλάουρ, παίρνει πιο βελούδινη υφή. Αδύνατον να καταλάβει κανείς ότι δεν είναι κλασσική μαγιονέζα, αν δεν το ξέρει.

      • 365vegandays 1 20 November at 16:17 #

        Ωωω πολύ ενδιαφέρον! Θα την δοκιμάσω κι εγώ αυτή την παραλλαγή 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Πατατοσαλάτα « project: 365 vegan days - 1 13 February

    […] 1 κούπα μαγιονέζα φασολιών […]

  2. Σάντουιτς για το σχολείο « project: 365 vegan days - 1 11 September

    […] κ.σ. μαγιονέζα (επιλογή από #1, #2, […]

  3. Η σαλάτα της γιαγιάς « project: 365 vegan days - 1 19 September

    […] φλιτζάνια vegan μαγιονέζα (1, 2, […]

  4. Θαλασσινή σαλάτα | Vegan In Athens - 0 15 February

    […] 3-4 κ.σ. βέγκαν μαγιονέζα […]

any comments??